Com us hem anat informant en diverses ocasions, des d’ACAD ens hem dirigit tant al Departament de Drets Socials com al Departament de Salut per buscar alternatives a la manca de graduats/des d’infermeria, figura necessària per cobrir el lloc de RHS.

La dificultat que tenen els centres per a la contractació d’aquests professionals els posa en una greu situació per dos motius principals:

1. La manca de RHS és considerada una infracció molt greu.
  2. La manca de RHS impossibilita al centre a presentar-se a la convocatòria de provisió de noves places concertades.

En ser la manca de graduats/des d’infermeria una conjuntura del mercat que dificulta i en alguns casos impossibilita el compliment d’una normativa, des d’ACAD creiem que són els Departaments implicats els que han de proposar solucions alternatives, i de no fer-ho, estan provocant la indefensió dels agents del sector.

És per aquesta sensació d’indefensió davant l’administració que ACAD s’ha dirigit a la Síndica de Greuges per tal que intermediï en cerca d’una solució.

Us facilitem l’ESCRIT que hem entrat per registre.