Ahir vàrem mantenir una reunió de treball promoguda per la directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, Anna Vilella, amb la participació d’Aina Plaza (directora general de Planificació en Salut) i tècnics tant de Drets Socials com de Salut, inclosos referents de salut pública que tenen intervenció directa en els nostres centres.

A la trobada hi érem representades totes les patronals del sector de l’atenció a la gent gran per parlar d’una nova actualització del Pla sectorial de mesures en front a la COVID en l’entorn residencial i diürn post sisena onada.

Els diferents departaments han volgut sentir de boca del sector quin és l’estat actual de la sisena onada i com veiem la possibilitat de caminar cap a una nova normalitat, al mateix temps que han volgut fer un reconeixement a la bona feina feta fins ara i al sobreesforç sostingut que han sabut mantenir els centres.

Per part de les patronals hem fet sentir les dificultats que estem patint, amb les allaus de baixes de personal, la disparitat de criteris per part dels referents de salut pública que dificulten encara més el dia a dia, anant en alguns casos més enllà del que els protocols exigeixen, la manca d’empatia per part de les inspeccions de Drets Socials, la sobrecàrrega administrativa i assistencial que comporta la pandèmia,…

Per últim, destacar el missatge de la directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat en dos sentits:

• Els sobrecostos es mantenen, no se sap fins quan, però s’hauran d’acabar, ja que els diners del 2022 s’estan assumint del pressupost del Departament.

Si la nova normalitat implica canvis estructurals aquests s’hauran de reflectir en noves tarifes i no via pagament de sobrecostos.