Ahir ACAD va mantenir una reunió de treball amb la nova Secretària d’Afers Socials i Famílies, la Sra. Marta Cassany i Virgili juntament amb altres responsables del Departament. A més de confirmar aspectes dels quals ja us hem informat (tractament de l’IVA de places buides i sobrecost Covid per a centres col·laboradors i recàlcul del pagament de les places buides de centre de dia de la primera quinzena de setembre), vàrem tractar els següents temes:

1. Centres de dia que veuen reduït el seu aforament per restriccions d’aplicació del protocol de reobertura: En el cas que algun centre de dia vegi reduït el seu aforament en aplicació de les mesures restrictives del Protocol de reobertura de centres de dia, si aquesta limitació en el nombre de places afecta places de titularitat pública (concertades o col·laboradores), cal informar el referent Covid del centre, ja que el Departament les pagarà aplicant la fórmula ponderada utilitzada en els pagaments posteriors al 19 de juny.
  2. Referents Covid de centre de dia: Se’ns confirma que ja s’està desplegant un equip de coordinadores socials, que es posaran en contacte amb cada centre i que aquestes seran les referents Covid dels centres de dia. Es comprometen a fer-nos arribar en breu una relació de les coordinadores.
  3. Davant la queixa d’ACAD sobre l’aplicació del pagament del sobrecost Covid de 60€ per plaça ocupada als centres de dia col·laboradors, que us recordem que vàrem portar al Síndic de Greuges, ens responen que entenen el nostre argumentari i que replantejaran la fórmula de pagament. Quedem a l’espera doncs de la seva resposta.
  4. Com bé sabeu ACAD està sol·licitant de forma reiterada la vacunació dels centres de dia de gent gran i dels serveis d’atenció domiciliària. Ens confirmen que la següent fase de vacunació va dirigida a aquests col·lectius i que s’inclourà als usuaris de centres de dia integrats a residències, malgrat que encara no estiguin donant servei presencial.
  5. Pagament de les PEV: la Secretària d’Afers Socials i Famílies ens comunica que l’endossament de les PEV als centres va finalitzar el 30 de juny.