Ahir vam mantenir una reunió a la Conselleria de Drets Socials amb el secretari general del Departament, amb el secretari d’Afers Socials i Famílies, amb la directora general de Provisió de Serveis i amb el Cap de Protocol del conseller, juntament amb la resta de patronals del sector, CCOO i la UGT.

Us resumim a continuació els aspectes més destacats:

A – De l’acordat a la darrera reunió s’ha completat al 100%:

• L’increment de tarifes 2023.
  • Revisió de les tarifes dels centres de gestió delegada.
  • La revisió de les PEVS, mitjançant el Decret llei publicat recentment.
  • S’han creat 5.000 PEVS noves

Davant la necessitat de noves de places estan estudiant donar subvencions a la inversió per tal que siguin les entitats qui les creïn, tant siguin a entitats sense o amb afany de lucre.

B – Sobre l’Ordre d’increment de tarifes 2023:

• Han aclarit el motiu pel qual el 2,08% dels costos energètics s’han incorporat a la tarifa 2023: ha estat per obtenir l’autorització de la Intervenció.
  • Han proposat i demanat que ens posem d’acord entre patronals per a consolidar d’inici 2024 el 2,08%, que es considerarà a compte del 5% d’increment de mitjana de l’any 2024.
  • La gestió delegada ha experimentat un increment mitjà del 22,3% per actualitzar tarifes de contractes antics que s’havien quedat desfasats en preus i que no cobraven ni el preu de la Cartera de Serveis. D’aquesta forma han igualat les condicions amb el concert.
  • Les tarifes 2024 es començaran a negociar tan bon punt hi hagi Pressupost 2024 aprovat.
  • Els centres concertats facturaran el mes de novembre i desembre 2023 ja amb el nou preu de tarifa. La regularització de gener a octubre es facturarà tota junta en una factura a novembre, que es rebrà per a validar els càlculs. Això significa que els endarreriments es cobraran a finals de gener 2024.
  • Els centres col·laboradors, el Servei de Nòmines, en la nòmina corresponent a desembre 2023, liquidarà els endarreriments. Per tant, també es cobraran a finals de gener de 2024.
  • Els Sindicats han exigit que els centres justifiquin el trasllat de l’increment de tarifes en les nòmines dels treballadors/es. Volen que sigui el Departament qui auditi els centres i que les patronals col·laborin exigint als seus associats que apliquin els acords d’increment de conveni laboral. Les patronals hem expressat que una patronal no pot exigir a una entitat associada.