Aquest matí, juntament amb altres patronals del sector, hem mantingut una reunió amb el sr. Francesc Iglesies, secretari d’Afers Socials i Famílies. Aquesta reunió s’emmarca dins les reunions periòdiques  per tractar diversos temes relacionats principalment amb els centres de dia.

Us en resumim els  punts més destacats:

• Aquest matí s’ha fet arribar als centres concertats instruccions per a la realització de la facturació dels conceptes de les instruccions 25 i 27; places buides, places reservades i sobre cost Covid, així com l’increment del mòdul. Demà a les 10 les associacions estem convocades a una reunió tècnica per resoldre dubtes. Emetrem un comunicat al respecte. Us recordem que és imprescindible emetre la factura abans del 30 de novembre. Els centres col·laboradors no han d’emetre factura.
  • El secretari posa com a data límit per als pagaments pendents (places PEV buides, places reservades i places buides de l’1 al 15 de setembre) el proper 30 de novembre.
  • L’increment de mòdul ja anunciat (amb efecte retroactiu 1 de gener 2020) es pagarà a més tardar a finals de gener, malgrat que la intenció és pagar-ho a finals de desembre. Aquest increment s’aplicarà també a tots els conceptes de les instruccions 25 i 27).
  • Els pagaments de sobrecost Covid no vénen acompanyats d’una relació que en detalli l’origen. En cas de discrepancies cal dirigir-se a bustianomines.tsf@gencat.cat indicant com a concepte “Pagament Instrucció 27/2020”
  • Se’ns confirma que les places de centre de dia integrats en residència que no poden reiniciar el servei se seguiran pagant. El Departament demana que a canvi els usuaris rebin per part dels centres atenció, suport i seguiment, ja sigui de forma individual en el mateix centre o atenció domiciliària.
  • Les patronals mantindrem una reunió amb responsables d’atenció primària, juntament amb la directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, sra. Aina Plaza i el Director del Programa de prevenció i atenció a la cronicitat i del Pla director sociosanitari, el sr. Sebastià Santaeugènia, per establir la coordinació entre Salut i els centres de dia.