Diversos centres col·laboradors associats d’ACAD ens heu fet arribar la problemàtica referent a la reclamació de deute d’usuaris dels vostres centres que davant un canvi d’aportació o bé es negaven a acceptar-la o bé aquesta modificació arribava amb endarreriment i l’usuari ja no era al centre.

D’altra banda, el servei de nòmines extreu la modificació de l’aportació de la relació mensual i es limita a dir que és responsabilitat del centre reclamar el deute.

ACAD ha exposat el tema al director general de prestacions social tot recordant-los l’existència d’un PROTOCOL DE RECLAMACIÓ DE DEUTES ALS CENTRES COL·LABORADORS

El director general ens respon que l’esmentat protocol és plenament vigent i ens fa les següents consideracions:

  • El Protocol s’aplica en el cas d’impagat per canvi d’aportació arran d’una revisió econòmica.
  • No s’aplica quan la persona deixa de pagar la seva mensualitat (el centre ha de fer una demanda judicial), sinó quan es nega a pagar una nova aportació i els endarreriments corresponents. 
  • El Protocol d’impagats en centres col·laboradors s’aplica també en centres de dia.
  • El procediment estableix que primer el centre reclama el deute a la persona usuària, si aquesta paga, el Departament carrega deute al centre en la nòmina corresponent. Si, per contra, la persona no s’ha posat al dia i continua amb el deute per la diferència, el centre n’informa la direcció general de prestacions socials i aleshores aquesta reclama a la persona.

Si us trobeu amb la necessitat d’aplicar aquest protocol, des d’ACAD us podem ajudar a fer arribar l’expedient afectat a la direcció general de prestacions socials.