QUÈ HE DE FER SI TINC L’HABILITACIÓ PROVISIONAL?

Recordeu que els auxiliars d’atenció a la dependència que heu obtingut l’habilitació provisional per a l’atenció a persones en situació de dependència teniu dues opcions per qualificar-vos definitivament, ja que l’habilitació només és vàlida fins al 31 de desembre de 2022:

1. FER LA INSCRIPCIÓ AL SERVEI D’ACREDITACIÓ DE COMPETÈNCIES LABORALS

Us podeu inscriure en el servei d’acreditació de competències professionals si demostreu més de tres anys d’experiència laboral o més amb un mínim de 2.000 hores d’experiència laboral en els darrers 15 anys a la data de la inscripció o heu cursat 300 hores o més de formació no reconeguda oficialment en els últims 10 anys.

En el cas de superar les corresponents unitats de competència podeu demanar l’expedició del certificat de professionalitat corresponen.

Una vegada inscrits, les persones participants rebreu el suport d’una persona assessora que us guiarà en tots els passos a seguir. Aquest procediment no és una formació. Us aconsellem que consulteu l’enllaç següent per tenir més informació.

Informació sobre el procediment

Enllaç a la inscripció

En fer la inscripció us heu d’inscriure a l’àmbit d’atenció a persones en situació de dependència i adjuntar a la sol·licitud un currículum actualitzat.

La sol·licitud es pot fer per internet o presencialment, en format paper, al Registre general del Departament de la Presidència (carrer Sant Honorat, 1-3, 08002 Barcelona), o bé en qualsevol dels registres que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Adjuntem sol·licitud de model presencial.

Per més informació: Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya

1. ESTUDIAR UN CERTIFICAT DE PROFESSIONALITAT O UN TÍTOL DE FORMACIÓ PROFESSIONAL

En el cas de no arribar a aquest mínim d’experiència, les persones professionals amb habilitació provisional heu de realitzar la formació, com a mínim, d’un certificat de professionalitat d’atenció sociosanitària ja sigui en institucions socials o de domicili.

La formació s’ha de realitzar mitjançant una entitat homologada pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). Les persones que esteu en actiu podeu consultar el cercador de cursos del Consorci de Formació Contínua de Catalunya. En aquest cercador disposeu d’informació sobre dates i horaris, durada, entitat de formació i modalitat d’impartició.

Cercador de cursos programats (descarregar l’oferta formativa al baner de la dreta)

• Subapartat: Serveis socioculturals i a la comunitat
  • Família professional: Assistència social
  • Modalitat: Mixta, teleformació; presencial

Aquesta formació es realitza per mòduls formatius.

El Consorci de Formació Continua disposa de punts d’orientació en diferents zones de Catalunya per poder-vos orientar com fer la formació.

Per informació Consorci de Formació Continua de Catalunya