Us informem que divendres, convocats pel secretari d’Afers Socials i Famílies, vam assistir a la presentació del Codi d’Accessibilitat de Catalunya, Decret 209/2023 de 28 de novembre, on es va destacar la importància de l’aplicació del Codi, especialment en l’àmbit dels establiments de serveis socials.

En paraules del secretari, amb aquest Codi, que es tracta d’una normativa universal, és a dir, d’obligat compliment per a tothom, es vol fer de Catalunya el país més accessible del món, tan física, sensorial i cognitivament. Trobareu en aquest ENLLAÇ la presentació resum del Departament.

Com sabeu ACAD ja va fer el passat mes de març una sessió formativa sobre el Codi d’Accessibilitat de Catalunya.

Recordar-vos, com ja es va detallar a la jornada d’ACAD que els capítols que ens són de més afectació són els capítols 3, Accessibilitat a l’edificació i 6, Accessibilitat als serveis i que els terminis per adaptar-s’hi ja s’han iniciat, i que aquests varien segons qui ha de fer l’adaptació i l’envergadura d’aquesta..

El secretari ha informat que s’està treballant per oferir línies de finançament per dur a terme les obres d’adequació necessàries.

Finalment, us recordem que si teniu dubtes des d’ACAD us podem assessorar en la seva implementació.