Una vegada més, i davant la necessitat de disposar de professionals qualificats suficients i amb l’objectiu de no deixar desatesos els serveis adreçats a les persones en situació de dependència, s’ha ampliat el termini de presentació de sol·licituds per a l’habilitació excepcional i l’habilitació provisional del personal auxiliar d’atenció a la dependència.
Per això, s’ha publicat al DOGC la Resolució DSI/4480/2024, d’11 de desembre, per la qual s’amplia el termini de presentació de sol·licituds en relació amb les habilitacions professionals que estableix l’Ordre TSF/216/2019, de 28 de novembre, per la qual es regula la qualificació i l’habilitació professional del personal auxiliar d’atenció a les persones en situació de dependència.
El termini pres a la presentació de la sol·licitud s’amplia fins al 31 de desembre de 2025, amb els requisits actuals:
L’atorgament de l’habilitació provisional està subjecte al compromís, mitjançant una declaració responsable, d’obtenir la qualificació corresponent participant en els processos d’avaluació i acreditació de competències professionals adquirides mitjançant l’experiència laboral o per vies no formals de formació, o obtenint els certificats de professionalitat o títols de formació professional corresponents dins el termini de dotze mesos des de la data d’atorgament de l’habilitació.
L’habilitació provisional deixarà de tenir efectes al cap de dotze mesos d’haver-la concedit si no s’han obtingut les qualificacions o títols formatius corresponents.
Es pot sol·licitar l’habilitació professional (excepcional o provisional) per internet, i també es pot fer-ho presencialment per mitjà de la Xarxa d’Oficines de Gestió Empresarial (OGE o OGE-Cambra).
Encara que no és obligatori, es recomana demanar cita i aportar la documentació que s’indica a l’apartat de tràmits del web de la Generalitat de Catalunya.
Per més informació podeu consultar la pàgina web del personal auxiliar d’atenció a la dependència.