En data 31/10/2020 el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 8260 va publicar la Resolució SLT/2734/2020, de 30 d’octubre,  per la qual s’adopten mesures en matèria de contractació de recursos humans per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

A la vista d’aquesta Resolució, l’estudi efectuat per l’assessoria jurídica d’ACAD va arribar a la conclusió de que aquestes mesures no es podrien aplicar a les residències i centres de dia, doncs no ho contemplava. Davant aquesta situació, es va comunicar al Departament de Salut i aquest ha publicat en el DOGC número 8265, del 6 de novembre, la correcció d’errades, afegint “i socials” per donar cabuda el nostre Sector.

Així doncs, la redacció dels apartats 8 i 9 de la Resolució queden redactats:

‐‐8. Mesures de contractació d’estudiants de grau de professions sanitàries
Les entitats proveïdores de serveis sanitaris i socials¹ poden contractar estudiants de grau de professions sanitàries en darrer any de formació, sota la modalitat de contracte d’obra o serveis determinats prevista a l’article 15.1, a) del Text refós de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, per un termini de dotze mesos, prorrogable per successius períodes de tres mesos, amb la descripció del lloc de treball “Reforç COVID19” i la categoria professional i la retribució equivalent a resident de primer any de formació de la corresponent titulació.
El contracte ha de preveure de forma expressa que les funcions que ha de desenvolupar l’estudiant contractat siguin d’auxili sanitari, i que s’han de desenvolupar en qualitat de suport i sota la supervisió d’un professional sanitari.
¹ Correcció errades DOGC 8265 del 06/11/2020

‐‐9. Mesures de contractació d’estudiants de formació professional de la família de sanitat Les entitats proveïdores de serveis sanitaris i socials² poden contractar estudiants en darrer any de formació professional de la família de sanitat, sota la modalitat de contracte d’obra o serveis determinats prevista a l’article 15.1, a) del Text refós de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, per un termini de dotze mesos, prorrogable per successius períodes de tres mesos, amb la descripció del lloc de treball “Reforç COVID19” i amb una retribució equivalent al salari mínim interprofessional (SMI). CVEDOGCA203041042020

El contracte ha de preveure de forma expressa que les funcions que ha de desenvolupar l’estudiant contractat siguin d’auxili sanitari i que s’han de desenvolupar en qualitat de suport i sota la supervisió d’un professional sanitari.
² Correcció errades DOGC 8265 del 06/11/2020

Restem a la vostra disposició per aclariment de dubtes, un cop llegida aquesta nota informativa.