Com ja us vàrem avançar, dijous 31 de març se’ns va presentar, per part de la Montserrat Vilella, directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, i  Aina Plaza, directora general de Planificació en Salut el document de Mesures i recomanacions per al maneig de la COVID-19 pels centres de dia no integrats, serveis d’atenció diürna, residències, llars residències i llars amb suport. (del que mancava la seva publicació defintiva).

Us detallem els missatges més destacats del document:

• Al llarg dels documents, quan es refereix que es considerarà brot epidèmic qualsevol agrupació de 3 o més casos, vol dir sumant usuaris i treballadors.
  • Els centres de dia no integrats a centre residencial, aquests centres no es consideren de manera general àmbits vulnerables i les actuacions i mesures es faran igual que les de la població general. Per tant, les mesures de distàncies, aforament passen a ser les prèvies a la pandèmia, mantenint les recomanacions indicades en el document.

Us recordem que la directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat ens va anunciar que el Decret Llei de mesures de suport al sector per la COVID-19 decaurà al llarg del mes d’abril, sense concretar data. A partir d’aquell moment, que es deixaran de pagar les places buides i els sobrecostos, ja no es podrà exigir places de contingència.

Ens hem emplaçat a obrir de forma immediata una nova reunió per parlar de tarifes 2022 que tinguin en compte que en realitat els centres sí que han de seguir treballant amb mesures de prevenció que efectivament tenen un cost no establert en la tarifa ordinària.