Per indicació de la directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, Aina Plaza, i  acompanyada pel senyor Rafael Ruiz, vam ser convocats ahir  a una reunió telemàtica amb altres patronals del sector de gent gran i de discapacitats, en aquesta ocasió de forma conjunta, per tractar sobre el “Desplegament de l’eCAP” en els nostres centres. De la reunió en destaquem els següents punts:

  1. La residència ha de sol·licitar al seu EAP de referència el seu interès a poder instal·lar l’eCAP al seu centre i aquest ha de ser de mutu acord.
  2. Aquells centres que ho sol·licitin hauran de signar un conveni d’adhesió, el qual regularà les condicions d’ús i instal·lació.
  3. No hi haurà limitació en el nombre de professionals sanitaris (metge /infermera) que podran fer registres i consultes, i proposar canvis en les prescripcions farmacològiques, peticions de proves o demanar interconsultes. Sempre amb la conformitat de l’EAP. Només els professionals acreditats i autoritzats per la direcció del centre i l’EAP tindran accés mitjançant un usuari i contrasenya que se’ls concedirà. Altres professionals acreditats podran tenir accés només per consulta i registre. (aquests també podran ser auxiliars de geriatria).
  4. De moment l’ús de l’eCAP en cap cas elimina l’ús del programa de gestió que cada residència tingui i per tant hi haurà una duplicitat en alguns registres que, segons han dit, s’intentarà treballar per resoldre.
  5. La formació sobre l’ús de l’eCAP queda en mans de l’Equip de Primària.
  6. Els requisits tècnics no són més que un ordinador amb accés a internet, ja que és un accés remot (URL)
  7. No és obligatori, però sí molt recomanable adherir-se.

 
La implantació de l’eCAP s’iniciarà a partir de la setmana vinent, començant el seu desplegament a les residències pilot.

Us facilitem la presentació entregada a la reunió i restem a l’espera per part de la Direcció General de rebre la documentació per demanar l’adhesió.

PRESENTACIÓ: Procediment per a instal·lar eCAP a residències