Fem extensiu el correu informatiu del Departament de Drets socials en el que s’informa de la convocatòria d’una sessió informativa per a demà DIJOUS 21 de desembre, de 16:00 h a 18:00 h. sota el títol: “CONVO24: Convocatòria de Subvencions del Departament de Drets Socials

 

Benvolgudes, benvolguts,
 
En el marc de millora en l’eficiència de l’assignació de recursos i en l’assoliment de les finalitats dels programes, aquest Departament de Drets Socials ha dut a terme un treball intens de revisió dels dos grans programes de subvencions gestionats fins ara: la convocatòria ordinària de subvencions de projectes, activitats, ajuts i serveis (finançat amb recursos propis), i el finançat amb fons provinents de l’assignació tributària del 0,7% de l’IRPF.
 
Aquesta revisió ha donat lloc a la unificació d’ambdues convocatòries en una nova i única Ordre de bases que regirà la convocatòria ordinària de subvencions a entitats de l’àmbit de polítiques socials del Departament de Drets Socials, a més d’incloure noves línies de subvenció per tal d’evitar convocatòries extraordinàries, seguint els principis de simplificació administrativa i d’eficàcia i eficiència en l’actuació pública.
 
Respecte noves línies, cal comentar que, entre d’altres que s’exposaran, les línies d’accessibilitat podran ser de serveis d’assessorament de l’accessibilitat per a l’autonomia personal, de préstec de productes de suport per a l’accessibilitat a l’entorn i a la comunicació i per a les cures, o també, de sistemes d’accessibilitat per a esdeveniments, de formació en LSC, de lectura labial o discriminació auditiva per a persones sordes adultes, i de sistemes d’accessibilitat per a la formació reglada post obligatòria. Addicionalment, s’explicarà la Línia de subvenció d’accessibilitat “L7” amb FNG, que tindrà característiques especials i serà paral·lela a aquesta Convocatòria.  
 
És per aquest motiu, i per tal de fer-vos acompanyament en aquesta nova etapa, que us convoquem a una sessió informativa de la “Convocatòria de Subvencions del Departament de Drets Socials”, que farem conjuntament la Direcció general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, i la Direcció general de Serveis Socials.
 
La sessió serà retransmesa en streaming, DIJOUS 21 de desembre, de 16:00 h a 18:00 h, mitjançant aquest enllaç:  https://youtube.com/live/6lc5kgVgV
 
Us podem avançar que participaran responsables polítics i tècnics, i hi haurà traducció amb llengua de signes. Des de l’inici de la sessió,  s’activarà un xat on podreu traslladar les vostres consultes i dubtes, i s’intentarà donar resposta durant aquesta. També s’elaborarà un document de FAQS (Preguntes Freqüents) que s’anirà actualitzant fins al tancament del període de presentació de sol·licituds.
 
Us demanem feu extensiu aquest correu, a tots els vostres associats i associades, així com entitats que es puguin veure afectades.
 
Podeu donar la màxima difusió possible.
 
 
Atentament,
Mireia Vall i Urbea, Directora general de Serveis Socials
Marta Segura i Bonet, Directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat