Ahir vàrem mantenir una reunió amb la directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, la sra. Aina Plaza on s’han tractat 3 temes:

Trobareu a continuació l’enllaç per accedir al COMUNICAT COMPLERT:

CONTINGUT EXCLUSIU SOCIS

[restrict]

1. Introducció d’un protocol de cribratge setmanal al personal de residències mitjançant testos ràpids:

Es proveirà a tots els centres residencials amb els testos d’antígens necessaris perquè cada centre, de forma autònoma, pugui fer la prova a tots els seus treballadors. Això anirà lligat amb una plataforma on caldrà avocar els resultats dels testos, ja que és important assegurar la traçabilitat dels resultats. En cas de resultat positiu, el treballador haurà de dirigir-se al seu CAP per tal de fer-se una prova PCR i a partir d’aquí s’activarien els protocols establerts. Aquest protocol està previst per establiments residencials o d’habitatge en els àmbits de gent gran, discapacitat i salut mental, de moment, malgrat que s’ha sol·licitat, queden exclosos els centres de dia.

2. A partir del mes de gener els EPI que proporciona la central de compra de l’Institut Català de la Salut es cobraran.

Si bé els EPI ara es fan arribar mitjançant una comanda estàndard, qui vulgui seguir treballant amb aquesta central de compra haurà de signar un conveni de col·laboració i l’ICS facturarà a més vençut allò que cada residència hagi consumit sense repercutir cap marge, és a dir, al mateix cost de compra de l’ICS. Malgrat la demanda d’incloure als centres de dia dins aquest conveni, aquesta es denega, ja que els centres de dia no depenen del Departament de Salut.

3. Modificació en la classificació de les residències

S’introdueix una petita millora en la classificació, a partir d’ara, aquella residència que estigui esperant el resultat dels PCR se la classificarà com a “Residència en estudi”, i no com fins ara que se la classificava com a vermella. Això donarà una foto més precisa de l’estat de les residències.

[/restrict]

Per altra banda, des del sector s’ha demanat:
– Recalcular la despesa de material Covid, ja que l’increment que es va calcular i que va quedar aprovat, no contemplava que es deixés de percebre, de forma gratuïta, el material de suport.
– Que s’inclogui als centres de dia i l’atenció domiciliària en tot el que fa referència a material Covid i tests diagnòstics.
– Que es tingui en compte que per no col·lapsar primària, s’està col·lapsant el nostre personal sanitari, havent d’assumir cada cop més tasques i responsabilitats amb el mateix sou.
– La importància d’incloure analítiques d’anticossos tant en el personal com en els usuaris que ja hagin patit la Covid per evitar aïllaments i PCR innecessàries.

Ben cordialment

ASSOCIACIÓ ACAD