Compartim una nova pràctica d’una residència sòcia d’ACAD: Residència La Torreta de l’Eixample del Prat.

Us animem a fer-ne difusió i seguiment, compartint-les i fent “m’agrada”. Aquí teniu l’enllaç a la publicació.

També us encoratgem a contactar amb nosaltres a acad@associacioacad.cat i ens feu arribar les vostres bones pràctiques per donar a conèixer a l’opinió pública el bon fer del sector.

Seguiu-nos a Instagram si voleu estar al corrent de tot! (@acadassociacio)

A les Residències La Torreta les nostres persones usuàries cuiden el jardí i l’hort terapèutic amb la supervisió d’una terapeuta del centre formada en jardineria terapèutica segons la metodologia de Karin Palmlöf.

Beneficis:

• La llum del sol i els passejos a l’aire lliure relaxen i disminueixen el nivell d’estrès, millorant la sensació de benestar.
  • Observar i experimentar els canvis que es produeixen al llarg del temps en les plantes del jardí i l’hort és tota una estimulació pels sentits de la persona, permetent treballar l’orientació en el temps i l’espai, l’atenció i la memòria.
  • El contacte amb la terra, les olors i els colors, així com tastar i manipular els fruits aconseguits, evoca records significatius entre els nostres residents.
  • A través d’executar petites tasques a l’hort, es millora la motricitat, l’equilibri i la coordinació muscular.
  • Aquesta activitat implica la creació d’un espai que afavoreix la interacció, la col·laboració i la comunicació entre els participants, reforçant el sentiment de pertinença a un grup.

Es comparteixen coneixements i experiències de vida. Esdevé una activitat significativa que reforça la identitat personal i comunitària.