Dilluns vàrem mantenir una reunió el Síndic de Greuges de Catalunya per parlar del nostre sector en general i de la recent enquesta que aquest ha fet arribar a totes les residències de Catalunya en particular.

En primer lloc se’ns va informar que degut l’increment previst de gent gran a Catalunya, la mateixa Covid-19 i l’increment de queixes rebudes, el sector de cures a la gent gran serà, des d’ara, una línia d’actuació preferent.

Se’ns va recordar de l’obligatorietat per part dels centres de facilitar les dades sol·licitades al qüestionari i que el motiu d’aquest és disposar de dades objectives per tal d’elaborar un informe de recomanacions que es presentarà al Parlament a finals d’any.

També se’ns va comentar que a més del qüestionari s’estan visitant residències per copsar informació més subjectiva. Ens van remarcar que aquestes visites no són una inspecció i que només davant de situacions greus es farien actuacions d’ofici a posteriori.

Davant la queixa d’ACAD que el qüestionari el considerem excessiu i que moltes de les dades que es demanen ja les facilitem al Departament, se’ns va dir que aquest no els hi facilita.

Finalment, ens van fer saber que en breu constituiran un grup de treball format per professionals del sector, representants del sector (associacions i patronals), acadèmics i recerca i sector públic amb l’objectiu d’elaborar un document de recomanacions. Se’ns fa saber que aquest informe del sector de les cures a la gent gran que estan preparant serà el primer i que n’hi haurà més en el futur.