Divendres vàrem assistir, convocats pel secretari general, Oriol Amorós, a la presentació de l’estudi: Els costos dels serveis de centres residencials i de dia per a gent gran.

Com va explicar el secretari general, aquest estudi pretén objectivar les relacions amb les entitats prestadores dels serveis al mateix temps que poder traslladar qualsevol canvi normatiu o variacions de costos del mercat a cost de prestació del servei.

L’estudi de costos ha estat realitzat pel propi Departament de Drets Socials i supervisat per la Universitat Pompeu Fabra i el Departament d’Economia de la Generalitat.

Al llarg de la trobada se’ns va explicar en detall el procés d’elaboració de l’estudi, la metodologia de càlcul així com els resultats.

Per fer l’estudi s’han analitzat un total de 73 residències assistides, 64 centres de dia (6 dels quals autònoms) i 8 llar residència.

Pel que fa als resultats de l’estudi, podem resumir que els costos per servei són*:

• Residència de gent gran: 2.097,45 €
  • Centre de dia: 848,15 €

*Accediu a l’estudi per analitzar els detalls. Les dades obtingudes són de 2022.

Tot i que ACAD pensem que l’eina de l’estudi de costos pot ser molt útil i necessària per aconseguir un finançament just, no emetrem una conclusió de l’estudi fins a poder analitzar les dades que el generen. Des del Departament se’ns informa que les dades seran públiques i que estan en procés de publicació.