(Aquesta notícia és exclusiva per a socis d’ACAD. Inicia sessió per veure’n el contingut.)

[restrict]

L’assessoria energètica d’ACAD ens informa que el preu del gas està actualment a nivells de principis de juliol de 2021, abans de la crisi energètica. Recomana, doncs, revisar els contractes de subministrament, ja que els preus podrien tornar a pujar depenent de l’evolució de la situació internacional o de la durada de l’hivern.

Respecte al preu de l’electricitat, aquest passat mes de febrer el seu preu mitjà s’ha reduït un 47% respecte al gener, la tendència de cara als pròxims mesos és l’estabilitat de preus a nivells baixos.

La recomanació per part de l’assessoria és d’enviar-los les factures per analitzar la possibilitat de reduir tarifes, revisar les condicions econòmiques i anticipar-se a possibles pujades.

Per a més informació podeu adreçar-vos a:
www.energiapositiva.net,
info@energiapositiva.net

Recordeu que:
  • Des d’aquest passat 1 de març la factura de la llum dels contractes amb potències inferiors a 10kw torna al seu gravàmen habitual del 21%. El motiu és que, durant el mes de febrer, el preu del mercat va descendir dels 45€MWh i automàticament s’han eliminat les bonificacions existents ja que el govern no ha intervingut. El govern anirà informant de cara al mes d’abril si se segueix complint aquesta condició.
  • En el cas del gas, el 10% del gas es manté fins al 31 de març quan acaba la temporada de l’hivern, a partir d’aquí tornen al 21% habitual.
  • Respecte a l’impost especial sobre l’electricitat, que després de la reducció al 0,5% s’ha incrementat en aquest primer trimestre de 2024 al 2,5%, en el segon trimestre passarà a ser del 3,8% i arribarà a la normalitat del 5.11% en el segon semestre de l’any.

[/restrict]