Benvolgut associat,

Aquests dies són una oportunitat per parar i reflexionar sobre el viscut aquest any 2023 i per aixecar el cap i posar la mirada al mig i llarg termini i reflexionar sobre les prioritats del sector.

Vull compartir amb vosaltres el que des d’ACAD creiem són els principals reptes per aquest any 2024 i on centrarem els nostres esforços per tal d’ajudar els nostres associats i afrontar-los des de la unitat de sector:

La Agencia integral social i sanitària és sens dubte un repte important per a tots els centres residencials. L’atenció sanitària des dels CAP ha estat una demanda constant per part d’ACAD, que no entenia la duplicitat de recursos. Haurem de vetllar per veure com s´efectua el desplegament a tot el territori i que compleixi l’objectiu de la millora de la qualitat assistencial dels nostres residents.

Millora de tarifes pel sector que permeti donar serveis de qualitat i que al mateix temps millorin les condicions laborals i retributives de les persones treballadores. El compromís del Departament de Drets Socials d’elaborar un grup de treball conjuntament amb les patronals del sector d´estudi de costos i ajustar les tarifes a les seves conclusions serà també un repte important. Aquet doble repte, el de la millora tarifària i el de les condicions laborals ens acompanya un any més, ara però, accentuat per la inestabilitat de preus i un mercat laboral tensionat.

El nostre sector ha de fer front al repte de l’envelliment del Baby Boom i això ens obliga a repensar el sector. ACAD ho fa amb tres propostes:

1. Apostar pel servei de centre de dia, que permet que l’usuari romangui en el seu domicili habitual i integrat a la comunitat. Per fer-ho, però, hem d’exigir a l’administració la inclusió del servei de transport adaptat.
  2. Revisant la cartera de serveis, per tal que aquesta tingui en compte les noves necessitats, sigui més flexible i permeti una atenció continuada.
  3. Increment del nombre de places residencials i de centre de dia per reduir les llistes d’espera.

Us animo a seguir a tots endavant per fer fort el sector, en benefici de les persones que atenem, les seves famílies i els nostres professionals.

Amb la mirada posada en aquest reptador i engrescador 2024 aprofito per desitjar-vos unes molt bones festes de Nadal i un molt feliç 2024.