Hem tingut accés a les noves taules salarials signades per la Comissió Paritària del Conveni autonòmic GerCat, per a l’any 2023, és a dir, amb efectes econòmics de l’1 de gener de 2023, que us adjuntem.

Aquestes taules no s’han publicat encara en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, per la qual cosa, i mira’t d’una forma estricta, encara no seriem aplicables fins que no es publiquin. Malgrat això, es poden aplicar voluntàriament, sobretot tenint en compte que estem acabant l’any i els endarreriments poden suposar quanties importants.

Segons hem pogut veure en la Circular 31-2023 de la patronal ACRA, que forma part de la Comissió Paritària del conveni GerCat:

1. S’ha acordat que l’aplicació pràctica dels nous salaris s’ha de fer, com a màxim, a la nòmina de gener de 2024.
  2. Els endarreriments s’han d’abonar, com a màxim, el 31/03/2024.

Recordar que el termini màxim del 31/03/2024 també afecta a la cotització dels endarreriments i que, si es fa amb posterioritat, incorrereu en recàrrecs.

Volem recordar-vos que les categories inferiors del Grup C (netejador/a – ajudant de cuina) i la categoria del Grup D (ajudant oficis varis) segueixen afectats per la major quantia del Salari Mínim Interprofessional – SMI, que està actualment en 1.080 € x 14 pagues.

En ordre a qüestions comptable-fiscals, en el cas de què no liquideu els endarreriments abans del 31/12/2023, us recomanem fer una provisió de despesa dins de l’exercici de 2023, per a computar-ho com a despesa de l’actual exercici.