Dijous passat va tenir lloc l’esmorzar ACAD, on vàrem convidar als companys de la FED per tal que expliquessin en què consisteix la implementació d’un Canal de denúncies i quina és la seva proposta.

Com ja us vàrem informar, la Llei 2/2023, de 20 de febrer, estableix que totes les empreses de més de 49 treballadors han de disposar d’una bustia de denúncies abans de l’1 de desembre de 2023.

Destaquem els aspectes més importants de la seva implementació:

  • Obligatori per a totes les empreses amb més de 49 treballadors (**Important revisar el nombre mitjà anual de treballadors en la vida laboral de l’empresa)
  • Els grups empresarials compten els treballadors de forma agrupada.
  • Cal comunicar a l’autoritat pertinent de la seva implementació.
  • Ha d’estar accessible des de la pàgina web principal de l’empresa.
  • El procés de denúncia ha de garantir en tot moment l’anonimat de l’informant.
  • Ser gestionat per un empleat que ocupi un lloc de direcció i operi de manera autònoma i independent de l’òrgan de govern de l’empresa.

PROPOSTA D’IMPLEMENTACIÓ:
Per als socis d’ACAD, com a membres de la FED, se’ns ofereix la seva implementació sense cost. Un cop implementat el canal de denúncies, té un cost de manteniment i gestió:

Empreses de 50 a 249 treballadors: 50 € mensuals.
Empreses de 250 a 499 treballadors: 110 € mensuals

Aquest import inclou la gestió de totes les denúncies que no requereixin investigació.

Cost de gestió d’altres denúncies:
Denúncies de gestió bàsica: S’analitza, estudia i s’emet un informe jurídic. Cost: 40 € per denúncia.
Denúncies de gestió completa: S’analitza, es realitzen totes les accions que es requereixin, entrevistes, aportació de proves, estudi de documentació, etc., per tal de poder emetre un informe jurídic. Cost: 75 € per denúncia.

Per a dubtes i més informació ens podeu contactar a: acad@associacioacad.cat