Compartim amb vosaltres l’escrit que hem fet arribar al conseller de Drets Socials referent al recentment signat “Acord per la millora del sistema de serveis socials“:

Benvolgut Honorable Conseller,

El passat 1 de juny, el Departament de Drets Socials, entitats patronals i sindicats vàrem signar un acord realment històric i molt ambiciós, que té la intenció de posar fi a tot un seguit de qüestions, que els diferents serveis que conformen l’actual cartera de Serveis, feia temps que veníem suggerint.

Malgrat saber que hem estat convocats a la primera reunió de la Comissió de Seguiment de l’acord, el proper dia 20 de juliol, les entitats patronals sotasignants estem sent interpel·lades pels nostres associats pel fet que el Departament no hagi donat compliment a dos dels punts fonamentals de l’Acord.

En el mes de juny s’hauria d’haver publicat l’ordre amb l’actualització de les tarifes de la cartera de serveis i s’havia d’haver fet el 1er pagament acordat del 50% pels sobrecostos energètics assumits el darrer any. És del tot necessari que totes les entitats i empreses del sector mantinguin la confiança en l’Acord signat i que es compleixin els terminis compromesos, i és per aquesta raó que li sol·licitem que ens aclareixi el més aviat possible els terminis de compliment d’aquests dos punts, donat que d’això també en depèn la pretesa millora de les condicions laborals dels professionals.

Ens posem a la seva disposició i quedem a l’espera de rebre una resposta.

SIGNANTS:

Associació Catalana d’Entitats de Salut