Dijous ACAD va celebrar un acte institucional a la Fàbrica Moritz de Barcelona on es van aplegar més de 120 assistents. Creada l’any 2013, ACAD s’ha consolidat en el marc català del sector de l’atenció a la dependència com associació referent i interlocutora fonamental amb l’administració pública i d’altres actors econòmics i socials. Al llarg d’aquests 10 anys, ACAD ha treballat pel sector de les residències, els centres de dia i l’atenció domiciliària posant en valor la tasca dels seus gestors i mantenint l’excel·lència en el tracte als usuaris.

Joan Gracia, president d’ACAD, va obrir i tancar aquest acte encoratjant els assistents a continuar estenent ponts de consens per assolir objectius plegats i enfortir el sector. També va fer esment a les reivindicacions del sector, aprofitant la presència a l’acte del conseller de Drets Socials, Carles Campuzano: provisió de noves places, dificultat per trobar i retenir personal, especialment en l’àmbit sanitari o tarifes acord amb el cost del servei, entre d’altres.

Precisament, el conseller Carles Campuzano, va inaugurar oficialment la jornada. A la seva intervenció va fer un repàs de l’evolució del sector en els darrers anys i va posar damunt de la taula els reptes als quals ha de fer front en un futur immediat: manca de personal, necessitats de millores retributives, fer front a l’embelliment del “baby boom” amb necessitat de noves places però també amb increment de productivitat, l’infrafinançament de les polítiques socials, etc. Va fer èmfasi també en la necessitat del treball conjunt de les empreses i les administracions per fer front a aquests reptes.

L’acte va continuar amb una ponència del Director General d’ACAD, Christian Oliete, qui va repassar com treballa la nostra entitat i quin paper juga actualment al sector, amb una àmplia representació al territori i consolidats com a primera patronal de Catalunya en centres de dia i la segona pel que fa a residències.

El secretari general de PIMEC, Josep Ginesta, va analitzar alguns dels conceptes claus que estan marcant tendència al mercat laboral. El ghosting, la gran dimissió o el burn out, etc. fan que el treballador actual valori la feina d’una forma molt diferent de com ho fèiem generacions enrere. Aquesta nova percepció afecta de manera significativa, no només el sector de la dependència, si no el mercat laboral en general i ens obligarà a repensar com fidelitzar i motivar els treballadors.

Finalment, Josep de Martí, director del portal inforesidencias.com, també va participar en l’acte del desè aniversari d’ACAD oferint una visió global de l’evolució de les residències des de la seva perspectiva professional.

I per concloure l’acte, membres de la junta d’ACAD van repassar les actuals demandes i necessitats del sector amb exemples del dia a dia i van posar en valor la necessitat de treballar amb un marc col·laboratiu com el que ofereix ACAD per tal d’arribar més lluny.

La junta directiva d’ACAD vol agrair als ponents la seva predisposició a acompanyar-nos en aquesta jornada de celebració.