El conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, ha explicat en seu parlamentària la distribució de 2.124 noves places residencials i d’atenció diürna per a gent gran per aquest 2023.

Les noves places seran en règim de concertació i es distribuiran de la següent manera: 1.372 places residencials, 422 de centre de dia i 330 en serveis d’atenció integral en l’àmbit rural (SAIAR).

El conseller ha avançat que es tracta d’una “planificació de mínims que s’incrementarà a mesura que avanci l’any amb més places allà on calgui, a partir del diàleg amb els ajuntaments i les entitats prestadores de serveis de cada territori”

També ha explicat que la norma per a la distribució de les places és principalment corregir les actuals desigualtats territorials

Com ja us vàrem avançar en el darrer comunicat, després que ACAD mantingués una reunió amb Marta Segura, directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, el Departament treballa la projecció futura de places públiques sota criteris objectius, i serà sota aquests criteris que es distribuiran les futures places.

També us vàrem avançar que per accedir a noves places és imprescindible ser centre acreditat, i que sota la planificació, encara per concretar, s’oferiran un nombre de places encara per determinar i en una segona fase, a cada centre acreditat se’l podrà oferir fins a un 50% més de places acreditades sobre les que ja té.