El dimecres 12 d’abril vàrem mantenir una reunió amb Marta Segura, directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat. El motiu de la reunió era esclarir dubtes sobre el procés d’acreditació dels centres de serveis socials i el seu calendari d’aplicació. Us en resumim els missatges més destacats, conscients que hi ha qüestions que no tenen encara una resposta clara:

Documents exclusius per els asociats (Introdueix la teva clau d´accès al ÀREA SOCIS per veure tot el contingut)

[restrict] 

  1. Centres que ja han presentat l’acreditació:
    • Fins ara s’ha prioritzat resoldre altres serveis que eren finançats via subvenció. Aquests ja s’han finalitzat i ara s’inicia la resolució d’expedients de gent gran.  
    • Les línies vermelles marcades per inspecció són l’eliminació d’habitacions triples o més i l’establiment de 3 m2 per usuari en espais comuns (també per a centres de dia). La resta de condicions materials se’ns diu “no aniran amb un metre mesurant passadissos“. (Hem d’entendre el mateix amb altres espais, habitacions o despatxos, però som conscients que aquí hi ha una subjectivitat que genera inseguretat)
    • Un cop aprovada l’acreditació s’autoritza aquella tipologia de servei (cal presentar una acreditació per a cada tipologia servei).
    • Sense termini encara, els centres acreditats se’ls transformaran les places col·laboradores a concertades. En una segona fase, i si el mapa territorial de necessitats estableix la necessitat de places en aquella zona, a aquests centres se’ls podrà adjudicar fins a un 50% més de plaça pública.
  2. Centres que encara no han presentat l’expedient d’acreditació:
    • Aquest procés s’ha de fer “si o si“. Encara que no hi ha un termini establert.
    • Si hi ha mancances estructurals a resoldre es podrà aprovar l’acreditació amb un annex condicionant l’acreditació a la seva resolució amb un termini determinat. 

[/restrict]