Davant les nombroses consultes que estem rebent relacionades amb el procés d’acreditació de centres, i a la vista del transcurs del temps sense rebre notícies sobre la reunió que tenim demanada a la Direcció General de Provisió de Serveis del Departament de Drets Socials per resoldre dubtes, fem aquesta nota informativa indicant allò que podem confirmar a dia d’avui:

1.Les entitats col·laboradores estan obligades a acreditar-se, seguint la normativa del Decret 69/2020. La seva acreditació temporal reconeguda per la Disposició Transitòria del Decret de la Cartera de Serveis decau en la seva vigència amb la publicació del Decret 69/2020.

2.Si abans de l’extinció de la col·laboració  es publiqués una convocatòria de noves places, les entitats col·laboradores que vulguin incrementar les seves places públiques, hauran d’estar acreditades d’acord amb el Decret 69/2020.

3.Desconeixem què succeirà amb l’acreditació actual dels centres col·laboradors, si bé entenem que el que pot passar                és que, en extingir-se la col·laboració, amb el procés de transició de col·laboració a concert social, puguin anar perdent            les places públiques a mida que quedin buides, a no ser que s’acreditin de nou.

4.Desconeixem si, en el tràmit d’acreditació, als centres que no tinguin l’obligació de tenir Pla d’autoprotecció (per ser la              seva capacitat inferior a 100 places) o Pla d’igualtat (per tenir menys de 50 empleats), se’ls exigirà o no. No hem rebut              cap resposta al respecte.

5.Desconeixem si haurà període transitori d’adaptació per eliminació dels dormitoris de més de dos llits o disposició                    d’espais comuns de 2 m² per usuari a 3 m² per usuari en centres de dia. Davant el dubte sense resoldre, aconsellem                que cada centre acceleri l’estudi d’adequació d’espais i eliminació d’aquestes places, doncs la normativa actual de                    concert no les permet.

6.Igual que l’anterior punt 5, si no disposeu dels espais especificats a la normativa (per exemple sala de fisioteràpia, sala            de professionals i sala de visites), us aconsellem que estudieu com poder disposar-hi, doncs són d’obligat compliment.

7.Recomanem que, si no en disposeu, adquiriu i implementeu un programa de gestió per a la residència o centre de dia,            doncs és d’obligat compliment.

8.Segons ens han comunicat, les entitats que vulguin acollir usuaris beneficiaris de PEVS no cal que s’acreditin,                          solament han de sol·licitar-ho al Departament de Drets Socials.

Reiterem que emetem aquesta nota sense haver pogut mantenir una reunió de treball i de resolució de dubtes amb la directora general de Provisió de Serveis i som conscients que no resolem tots els dubtes plantejats, confiem poder fer-ho ben aviat.