Com us vam avançar, un dels temes a la darrera reunió amb responsables del Departament va ser quins conceptes dels sobrecostos Covid meriten IVA i quins no.

Donada la data en les que ens trobem, estem reclamant de forma urgent una resposta sobre qui es fa càrrec de l’IVA. Des d’ACAD no tenim cap dubte que l’IVA ha de ser assumit pel Departament en tots els casos.

Compartim amb vosaltres la resposta que ens fa arribar Jordi Miquel Sendra, director general de Prestacions Socials:

“En relació amb el pagament dels costos addicionals, places reservades i places buides recollits al Decret Llei 29/2020, Decret Llei 35/2020 i Instrucció 6/2021, referent a centres col·laboradors i centres privats, adjuntem les indicacions de la DG Tributos del Ministerio de Hacienda, que informen que no meriten l’IVA els pagaments realitzats en concepte de places buides i de places reservades atès que són de naturalesa indemnitzatòria i, en canvi, sí restarien subjectes a l’IVA els costos addicionals, en tant que contraprestació per la prestació d’uns serveis.

Actualment estem estudiant aquesta resposta i el seu impacte. Properament us informarem de les conclusions obtingudes.”

Us fem arribar també la resposta a la consulta feta pel Departament de Drets socials a l’Agencia tributària.