La setmana passada vàrem mantenir una reunió de treball amb Anna Figueras, Secretària d’Afers Socials i Famílies.  Donada l’ordre del dia també van ser-hi presents:

• Montserrat Vilella – directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat
  • Maria Rosa Pons – directora general de Provisió de Serveis
  • Jordi Miquel Sendra – director general de Prestacions Socials.

Us detallem els temes més destacats que vàrem tractar:

1. IVA COSTOS ADDICIONALS, PLACES RESERVADES I PLACES BUIDES

[restrict]

L’Agència Tributària va emetre una resposta vinculant on estableix que el pagament dels sobrecostos Covid meriten IVA si aquests van associats a una persona usuària. El director general de prestacions socials ens informa que n’estan al corrent i que no té dubte respecte de les places concertades, i aquest IVA l’assumeix el Departament, però sí que té dubte de com afecta això a les places col·laboradores. Des d’ACAD insistim en el fet que per complir amb el Decret que estableix les indemnitzacions cal que en tots els casos l’IVA sigui assumit per la Generalitat. Quedem que ens donarà resposta al respecte.

1. MANTENIMENT DELS SOBRECOSTOS COVID

Ja us vàrem anunciar la intenció del Departament d’adaptar els sobrecostos a la realitat d’avui i que aquesta adaptació s’iniciaria amb el nou any. Ens fan saber que estan encara estudiant el tema i no tenen ni una xifra nova ni una data per a l’aplicació dels canvis. Quedem doncs a l’espera de més concreció.
Des d’ACAD insistim en la necessitat de mantenir la partida de sobrecostos Covid, ja que aquest són imprescindibles per treballar amb seguretat als centres. D’altra banda, estem col·laborant en una proposta de recàlcul dels nous sobrecostos a la situació actual.

1. ACREDITACIÓ DE CENTRES I TRASPÀS DE COL·LABORACIÓ A CONCERT

Respecte d’aquesta qüestió, que preocupa molt al sector, tenen encara poques respostes concretes, i la seva responsable, la directora general de provisió de serveis ens fa saber que per al Departament és un punt prioritari i que estan treballant per tal de donar seguretat al sector. Volen fer un webinar informatiu, publicar una calendarització i una web amb FAQs així com obrir una bústia de dubtes.

El plantejament general és que aquest procés no ha de ser traumàtic, no té encara un termini i són conscients que cal posar-hi més recursos per tal que sigui un procés àgil. Pel que fa a la concertació de centres col·laboradors, si són centres que compleixen amb els nous criteris, volen estudiar fórmules per tal que la seva acreditació sigui més automàtica.

1. TARIFES 2022

No ens poden avançar res al respecte.

1. CONVENI CATALÀ

Per últim informem del posicionament d’ACAD respecte de Gercat i què estem fent per tal de promoure l’existència d’un pacte de millora de condicions salarials juntament amb sindicats i altres patronals del sector que beneficiï al 90% de treballadors i eviti l’existència de múltiples escales salarials.

[/restrict]