Aquest matí hem mantingut una reunió amb l’honorable consellera de Drets Socials, Violant Cervera, en la que també hi eren presents la Secretària General, Dolors Rusinés i la Secretària, Secretaria d’Afers Socials i Famílies, Anna Figueras.

INFORMACIÓ NOMÈS PER A SOCIS

[restrict]

El motiu de la reunió era fer arribar el posicionament i la visió de sector que tenim per part d’ACAD, així com exposar-los de primera mà el motiu pel qual ACAD decideix impugnar la constitució de la mesa negociadora del primer Conveni Català del Sector.

Els temes tractats els hem estructurats en tres àmbits: sanitari, econòmic i model de futur.

Passem a resumir-vos els temes tractats en cada àmbit:

D’àmbit sanitari:

• Necessitat d’establir PCR ciclats davant de PCR normal positiu (en personal asimptomàtic i correctament vacunat).
  • Disponibilitat de TAR per a centres de dia autònoms (per a usuaris i treballadors). Considerar el treballador de centre de dia igual que el de residència.
  • Estudi serològic periòdic a treballadors i usuaris per tal de tenir coneixement de la immunitat del grup.
  • Obligació de vacunació per a treballadors i usuaris de residències i centres de dia. Si no és possible, protocol de controls periòdics i mesures específiques per a les persones no vacunades.
  • RHS: estudi urgent de noves titulacions davant la manca de DUE.
  • Eliminar duplicitats personal sanitari entre residències i Catsalut.

D’àmbit econòmic:

• Increment de tarifes per poder fer front a millores salarials (cal tenir en compte l’increment del salari mínim recentment presentat) i possibles millores de condicions materials i increments de rati.
  • Increment dels imports de les PEV de residència, centre de dia i SAD, per afavorir la llibertat d’elecció de centre i reduir els trasllats de centre dels usuaris.
  • Inclusió del servei de transport per al servei de centre de dia.

De model de futur:

• Demanem visibilitat sobre el futur desplegament del Decret 69/2020.
  • Sol·licitem participar de Agència social i sanitària i que aquesta tingui en compte els centres de dia i el SAD.
  • Visibilitat sobre temes pendents pre-Còvid:
    • Increment de personal nocturn.
    • Eliminació d’habitacions triples.
    • Pla de concertació de places.
    • Nou model de centre de dia.
  • Conveni col·lectiu: ACAD creu necessari disposar de l’eina d’un Conveni col·lectiu d’àmbit català així com veu imprescindible aplicar millores salarials i en les condicions de treball. L’únic motiu per la qual ACAD va sol·licitar la impugnació del Conveni va ser perquè se’ns va negar la representativitat que ens pertoca.

[/restrict]