Us informem que hi ha convocada una vaga pels sindicats USOC, UIdC, CATAC-CTS-IAC, CGT, COS i PSI Lluitem que afecta els centres i empreses sanitàries i sòcio-sanitàries públiques i privades de Catalunya. La vaga està prevista pel pròxim 10 de març a més d’una vaga indefinida des del proper dilluns 15 de març repetint-se cada dilluns.

Aquestes convocatòries de vaga afecten al personal estatutari, al personal laboral, al personal funcionari i al personal en formació especialitzada que presta els seus serveis a la xarxa pública SISCAT (ICS i centres concertats) i a tots els centres assistencials de titularitat privada de Catalunya. La convocatòria afecta els àmbits de l’atenció primària (tots els seus dispositius), atenció continuada i urgent, atenció domiciliària, atenció hospitalària, atenció prehospitalària i emergències, salut mental, atenció sociosanitària, atenció residencial i atenció emergències 061, Contact Center.

La convocatòria afecta l’àmbit de les residències, i ja en la mediació en la que vàrem ser citat per tal d’establir els serveis mínims, ACAD juntament amb altres patronals vam manifestar que les convocatòries de vaga no estaven ben formulades ja que no estaven convocades diverses patronals del sector residencial. És per això que les patronals assistents vam manifestar que no es podien fixar serveis mínims pel que fa a l’àmbit de les residències.

A hores d’ara restem a l’espera del pronunciament de l’autoritat competent respecte a la legalitat o no de la vaga convocada en l’àmbit residencial.

Afectació horària de la vaga:
“La representació social fa constar que la vaga abasta al torn de nit anterior i posterior al dia 10 de març, de forma que s’iniciarà al darrer torn anterior a les 00:00 del dia 10 i finalitzarà a la darrera hora de l’últim torn que comenci en el dia de la vaga”.
Pel que fa a les convocatòries pel dia 15 i següents dilluns, es concreten en aturades de dues hores en les franges horàries de 4:00 a 6:00, de 8:00 a 10:00 i de 18:00 a 20:00, i que es repetirà tots els dilluns de forma indefinida en les mateixes franges horàries en tots els centres i empreses sanitàries i sòcio-sanitàries públiques i privades de Catalunya i centres residencials.

Serveis mínims en residències de gent gran (trobareu al peu del comunicat l’Ordre que els regula):
“El servei corresponen a un dia festiu garantint aquells serveis i compliment dels protocols que s’hagin establert per a la prevenció de la Covid-19.”