Davant la consulta que ACAD va entrar per registre referent a la contradicció en l’aplicació de l’IVA en el pagament de places buides i sobrecost Covid-19, ja que el DTASiF està pagant aquests conceptes sense IVA als centres col·laboradors i més IVA als centres concertats, des del Departament, el director general de Prestacions Socials ens comunica que:

1. A parer del Departament, el pagament a centres col·laboradors, no ha d’incloure IVA ja que “les places sotmeses al règim de col·laboració s’instrumenten com una prestació personal de pagament a l’usuari, que s’endossa directament a l’entitat, el que fa que no hi hagi relació immediata entre el Departament i l’entitat proveïdora del servei. És per això que s’argumenta que no hi ha contracte o resolució de provisió.”
  2. “No obstant, per part del Departament i mitjançant la seva Direcció de Serveis, s’ha elevat consulta al respecte tant a la Direcció General de Tributs de la Generalitat com a l’Agència Estatal d’Administració Tributària, per tal que emetin dictamen al respecte.”
  3. Si la resposta impliqués el pagament amb IVA el Departament ho aplicaria de forma immediata.

Així doncs, mentre no hi hagi resposta a les consultes, seguint les indicacions de la Nota informativa emesa per la sub-directora general de Gestió de Prestacions, el pagament dels costos addicionals, places reservades i places buides a centres col·laboradors i privats des d’ACAD recomanem considerar-ho indemnització.