Avui s’ha publicat, i per tant entra en vigor el DECRET LLEI 48/2020, d’1 de desembre, de mesures de caràcter organitzatiu en l’àmbit sanitari, social i de salut pública per fer front a la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i de modificació del Decret Llei 30/2020, de 4 d’agost, i del Decret Llei 41/2020, de 10 de novembre.

Són d’aplicació directa per al nostre sector els seus articles 2:

Article 2: Comunicació de dades identificatives i de contacte del personal dels serveis socials de caràcter residencial al Departament de Salut. Aquest estableix que les entitats titulars i les entitats gestores dels serveis socials de caràcter residencial, llars residencies i llars amb suport de gent gran, de persones amb discapacitat física o intel·lectual o problemàtica derivada de la malaltia mental, que formen part del sistema català de serveis socials, han de posar a disposició del Departament de Salut les dades identificatives i de contacte necessàries del personal propi i extern que hi treballa o hi col·labora per fer la gestió i el seguiment de les proves de diagnòstic de la COVID-19 mitjançant els sistemes d’informació creats a aquest efecte. Aquesta comunicació respon a l’objectiu d’assegurar la protecció de les persones que resideixen en aquests centres i garantir l’efectivitat del conjunt de mesures de prevenció i protecció de la salut, tenint en compte l’especial vulnerabilitat d’aquest entorn.

Tan bon punt tinguem més informació de com procedir a posar a disposició les dades que es requereixen us ho farem saber.

Trobareu al peu d’aquest comunicat el Decret Llei.

Decret Llei 48/2020 d’1 de desembre.