Per indicació de la directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, Aina Plaza, i acompanyada pel senyor Rafael Ruiz, vam ser convocats ahir a una reunió telemàtica amb altres patronals del sector de gent gran i de discapacitats, en aquesta ocasió de forma conjunta, per tractar sobre el “Desplegament de l’eCAP” en els nostres centres. De la reunió en destaquem els següents punts:
- La residència ha de sol·licitar al seu EAP de referència el seu interès a poder instal·lar l’eCAP al seu centre i aquest ha de ser de mutu acord.
- Aquells centres que ho sol·licitin hauran de signar un conveni d’adhesió, el qual regularà les condicions d’ús i instal·lació.
- No hi haurà limitació en el nombre de professionals sanitaris (metge /infermera) que podran fer registres i consultes, i proposar canvis en les prescripcions farmacològiques, peticions de proves o demanar interconsultes. Sempre amb la conformitat de l’EAP. Només els professionals acreditats i autoritzats per la direcció del centre i l’EAP tindran accés mitjançant un usuari i contrasenya que se’ls concedirà. Altres professionals acreditats podran tenir accés només per consulta i registre. (aquests també podran ser auxiliars de geriatria).
- De moment l’ús de l’eCAP en cap cas elimina l’ús del programa de gestió que cada residència tingui i per tant hi haurà una duplicitat en alguns registres que, segons han dit, s’intentarà treballar per resoldre.
- La formació sobre l’ús de l’eCAP queda en mans de l’Equip de Primària.
- Els requisits tècnics no són més que un ordinador amb accés a internet, ja que és un accés remot (URL)
- No és obligatori, però sí molt recomanable adherir-se.
La implantació de l’eCAP s’iniciarà a partir de la setmana vinent, començant el seu desplegament a les residències pilot.
Us facilitem la presentació entregada a la reunió i restem a l’espera per part de la Direcció General de rebre la documentació per demanar l’adhesió.
PRESENTACIÓ: Procediment per a instal·lar eCAP a residències