Ahir a la tarda vàrem estar convocats per anunciar-nos el Decret Llei de mesures urgents que es tramitarà avui de revisió de tarifes per aquest any 2020 i amb efectes retroactius a 1 de gener.

L’increment que afecta el conjunt de serveis socials suposa un pressupost de 35 milions d’euros, 20 més del pressupostat, que s’han pogut afegir gràcies al marge de relaxació del dèficit públic.

Segons se’ns anuncia a la reunió, aquest increment de mòduls ha d’anar obligatòriament contra el pressupost d’aquest any, per això els centres concertats hauran de presentar la factura extraordinària abans del 30 de novembre, un cop rebin la instrucció de facturació. Els centres col·laboradors rebran un pagament extraordinari, que encara no té data.

Els increments queden de la següent manera:

• En residència s’equipara el Grau II a Grau III. És a dir, el Grau II s’incrementa en un 6,88%.
  • La tarifa de centre de dia s’incrementa un 5%.

Se’ns comunica que el Decret Llei vol lligar aquest increment tarifari a una millora de les condicions laborals. Quedem a l’espera de conèixer el redactat del mateix per valorar-lo i analitzar-lo.