Ahir estàvem convocats pel Secretari d’Afers Socials i Famílies a una reunió per tractar els endarreriments en els pagaments dels centres de dia entre altres qüestions.

A la reunió el secretari es va comprometre a enviar-nos ahir mateix o aquest matí a primera hora les instruccions de pagament, tan de residència, de centre de dia i de les mesures de sobrecost Covid establertes al Decret 29/2020. Estàvem esperant aquestes instruccions per tal de comunicar-vos el contingut de la reunió, veient que aquestes no arriben, us avancem els punts més destacats i, naturalment, us remetrem les instruccions de seguida que ens les facin arribar.

Punts més destacats:

• En breu rebrem les instruccions de pagament, tant de residència com de centre de dia com el concepte de sobre cost Covid contemplat al Decret 29/2020
  • Per agilitzar pagar els endarreriments la intenció del Departament és fer els mateixos pagaments d’abril, maig i juny per a juliol, agost i fins al 15 de setembre i si és necessari es faran futures regularitzacions.
  • La previsió és pagar abans del 15 d’octubre el deute de juliol i a finals d’octubre agost i setembre.
  • A partir del 15 de setembre els centres de dia ja han de cobrar el copagament dels usuaris. Se’ns ha proposat una reunió tècnica amb els gestors funcionals de la web per solucionar com comunicar estades parcials o períodes anteriors al 15 de setembre en el que els centres de dia sí que han donat servei, ja que la instrucció del Departament és que sempre que hi hagi servei hi ha copagament.
  • Sempre que el centre de dia hagi de tancar per indicacions de Salut, el Departament pagarà amb les mateixes condicions que amb anterioritat al 15 de setembre quan els centres estaven tancats.
  • En el cas que a partir d’ara algun usuari no vulgui venir al centre de dia per por, el Departament no podrà autoritzar la seva reserva, s’estudien alternatives com podria ser posar-la de nou a la llista d’espera.
  • Davant la insistència tant d’ACAD com d’altres associacions de donar resposta als centres amb places privades, el Departament novament ens comunica que el lucre cessant d’activitats privades s’assimila a altres serveis i no hi poden donar cap mena de solució més enllà de pagar l’aportació PEV com ja s’ha fet fins ara.
  • Davant un seguit de preguntes referents a temes de salut: què ha de fer el centre davant un positiu? els treballadors esperant resultat PCR han d’anar a treballar?… Se’ns proposarà en breu un webinar amb Salut Pública per resoldre dubtes. Mentrestant, en cas de positiu el centre ha de contactar amb el CAP de l’usuari i amb Salut Pública.
  • IMPORTANT: Aquells centres de dia integrats en residència, que tenen el centre de dia ben sectoritzat i només comparteixen l’entrada, si han presentat el pla de contingència i no estan rebent resposta, es posin en contacte amb ACAD que derivarem el cas directament al Secretari per tal de desbloquejar-lo.