Avui ACAD, juntament amb altres agents del sector, ha mantingut una reunió amb el secretari d’Afers Socials i Famílies, el Sr. Francesc Iglesies, per donar resposta als dubtes que li vàrem plantejar en l’escrit que vàrem fer públic el passat 3 de juliol.

Us detallem a continuació el detall de la reunió:

[restrict]

Situació dels centres de dia integrats en residència: la seva reobertura va lligada a l’aprovació del Departament de Salut. Cada residència ho ha de gestionar amb el seu referent de salut per tenir-ne el vistiplau.

Per poder donar servei a aquests usuaris s’està treballant en una nova normativa que permeti habilitar espais d’estada que compleixin uns criteris mínims (recorregut adaptat, lavabos adaptats, espai de preparació d’àpats…) on poder oferir el servei.

Nous ingressos i increment d’aforament: Actualment l’aforament està limitat al 50%. El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies està treballant coordinadament amb el Departament de Salut per decidir el nou aforament màxim dels centres. En aquest sentit podria haver-hi variabilitat: centres que podran tenir un aforament del 100% i d’altres que no hi podran arribar. Quan aquesta decisió estigui presa es permetrà fer nous ingressos. S’està treballant amb horitzó 1 d’agost, si no fos possible, el canvi es faria amb data 1 de setembre.

Copagament dels usuaris: Mentre no estiguin autoritzats nous ingressos i hi hagi limitacions d’aforament, el Departament es fa càrrec del copagament dels usuaris.

Baixes i places buides: mentre no hi hagi nous ingressos els seguirà assumint el Departament (malauradament només assumeix places concertades, col·laboradores i de gestió delegada)

Pagament sobrecost Covid-19: El Departament pagarà 60€ mensuals per usuari en concepte de sobrecostos Covid (adequació d’espais, neteja i desinfecció, EPI…). No ens han pogut especificar quan es farà el primer pagament però sí que serà amb efecte retroactiu 1 de juliol.

Monitoratge i coordinació amb Salut: en breu els centres de dia rebrem instruccions per comunicar de forma periòdica l’estat del centre i dels seus usuaris en relació amb el SARS-CoV-2.

Hem preguntat pel problema de pagament de les places PEV, que ens consta que molts centres no han rebut el pagament de finals de junt (que correspon a maig) i per l’actualització del mòdul de centre de dia per aquest any 2020. Quan en tinguem resposta us la transmetrem.

Ben cordialment,

Associació ACAD