Des d’ACAD estem treballant de forma molt intensa per tal que el sector que representem i els seus agents (residències, centres de dia i serveis d’atenció domiciliària) superi de la millor forma possible aquesta crisi sanitària que ens ha tocat de ple.

Us resumim les principals accions d’aquesta setmana:

Dilluns 11: Reunió d’urgència per tractar la publicació al BOE l’obligatorietat de reobertura dels centres de dia. Convocada pel Secretari General del DTASF. Assisteix el Secretari d’Afers Socials i Famílies, patronals i sindicats.

Dimarts 12: Reunió de presentació del Procediment Assajos clínics, convocada per la directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, Aina Plaza.

Dimarts 12: Assistim a la trobada Autònoms de PIMEC amb la participació de Xavier Berneda, Uri Bonet, Jordi Basté i Joan Laporta.

Dijous 14: Weminar de la Fundación Edad y Vida sobre “Cómo cuidar en la nueva normalidad» amb la participació de Josep de Martí (Inforesidencias) y Marco Inzitari (president de la Societat Catalana de Geriatria i Gerontologia i director assistencial del Parc Sanitari Pere Virgili).

Dijous 14: Ens reunim amb ACEDE, per parlar dels canvis en sector soci sanitari davant propostes d’alguns grups parlamentaris de nacionalitzar el sector. Assisteix, a més de responsables d’ACEDE el Sr. Santi Rodríguez, Diputat del Parlament de Catalunya pel Partit Popular de Catalunya.

Divendres 15: Assistim a la reunió de treball setmanal per a la reobertura dels centres de dia, dirigida pel Secretari d’Afers Socials i Famílies.

COMUNICATS:

Signes i símptomes d’alarma COVID-19 en persones grans que viuen a residències.

L’Ordre SND/399/2020, de 9 de maig, disposa l’obertura dels serveis socials

Reobertura dels centres de dia per a gent gran

Demandes d’ACAD a Afers Socials i Salut referent al Servei d’Atenció Domiciliària

Protocols de Canalsalut sobre: nous ingressos, aïllament de persones i visita de familiars en residències