21/12/2018 – Possibles incidències en els llocs de treball durant el 21 de desembre

Davant les consultes rebudes sobre les possibles incidències que es poden produir avui en els llocs de treball, ateses les diferents accions i mobilitzacions convocades, us informem:
– En el cas que una persona treballadora arribi tard al seu lloc de treball a causa d’una afectació en els accessos a la seva feina provocada per les mobilitzacions, no se la podrà sancionar sempre que demostri la seva intenció d’arribar a la feina puntualment. Per a les persones treballadores que utilitzin el transport públic, la demostració pot ser un comprovant, mentre que per a les que vagin al seu lloc de treball pels seus propis mitjans, s’entén que si hi ha aldarulls o fins i tot si hi ha talls a les carreteres, això ja suposarà una prova de la impossibilitat d’arribar al lloc de feina. L’empresa sí que té dret a fer recuperar el temps perdut al/la treballador/a.
– Us recordem que el sindicat minoritari CSC Intersindical ha impulsat una convocatòria de vaga general per avui de 12.30 a 14.30 . L’empresa no pot sol·licitar en cap cas la seva intenció o no de secundar la vaga. Així mateix, el/la treballador/a que secundi la vaga no pot ser substituït/ïda. El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha emès l’ordre per la qual es garanteixen els serveis essencials que s’han de prestar durant la vaga general que queden de la següent manera:
1.11 Personal d’empreses que realitzen funcions d’assistència i serveis socials:
a) El servei de menjadors socials: el mateix servei que en cap de setmana.
b) Ajuda a domicili: s’han de prestar els serveis urgents, necessaris i inajornables.
c) Residències de persones amb disminució: servei habitual en règim de festiu.
d) Residències per a la gent gran: servei habitual en règim de festiu.
e) El servei de comunitats infantils/juvenils: el manteniment dels serveis habituals per part del personal educatiu d’assistència directa al menor i serveis habituals del personal de cuina, transport i vigilància.
f) Centres d’atenció especial, residències, pisos-llar: només el personal necessari per garantir els serveis que es presten en un dia festiu.
g) Centres de dia: funcionament normal en el servei de restauració i 50% en la resta de serveis.
h) Teleassistència: servei habitual de teleoperadors i personal assistencial.