21/01/2019 – Reunió amb el secretari d’Afers Socials i Families, el sr. Francesc Iglesies

El passat 15 de gener vàrem mantenir una reunió amb el Sr. Francesc Iglesies, secretari d’Afers Socials i Famílies amb dos punts a l’ordre del dia:

• Situació actual i futura del servei de centre de dia
  • Plantejament que està fent el Departament sobre el futur de la contractació a les persones i com afectarà a les empreses d’iniciativa mercantil.

Respecte al primer punt ens comenta el Sr. Iglesies que no s’ha pogut aplicar cap increment de mòdul l’any 2018 i que l’any 2019 treballen en dos escenaris: en el cas que hi hagi nous pressupostos hi haurà un increment “important” en el mòdul del centre de dia. En el cas que es treballi amb pròrroga pressupostària miraran la manera de que hi hagi un increment de mòdul per al 2019, encara que aquest seria inferior del que voldrien.

Pel que fa al segon punt ens comenta que el Departament hi està treballant i creu que no hi ha raó perquè les empreses d’iniciativa mercantil es preocupin. S’està treballant amb la idea de que qualsevol empresa o entitat pugui ser categoritzada com a entitat d’iniciativa social, tot complint uns requisits (a títol d’exemple es va mencionar: governança democràtica, no lucratiu o reinversió de part dels beneficis, limitació del ventall salarial, orientació a la comunitat, qualitat en el treball,…).

D’altra banda ens va fer èmfasi en que en tot moment la contractació d’empreses que donen serveis a les persones haurà de complir amb els principis de lliure concurrència i no discriminació.

Des d’ACAD seguim lluitant per a un tracte digne vers el servei de centre de dia, que amb aquestes novetats, no veiem.