15/11/2018 – COM ES VALORA ACTUALMENT EL GRAU DE DEPENDÈNCIA

Degut als comentaris d’alguns dels nostres socis, referent a les baixes puntuacions que es donen actualment en les Valoracions de Grau, ens vam posar en contacte amb el Servei de Valoracions de la Subdirecció General d’Atenció i Promoció de l’Autonomia Personal, sol•licitant una sessió explicativa per als nostres associats, amb l’objectiu de donar a conèixer el procés de reconeixement de grau de dependència i com s’aplica el barem de valoració.

Finalment el Servei va acceptar la nostra proposta i el passat 25 d’octubre es va dur a terme una sessió de formació, malauradament amb un nombre molt limitat de places.

Us fem tot seguit un resum de la jornada:

La valoració es fa utilitzant el Barem de Valoració de la Dependència (BVD)
• La valoració es basa en informes de salut: els fets que fan a una persona depenent han d’estar justificats per informes de
salut que marquin patologies o circumstàncies que determinin aquesta dependència.
• No es fa la valoració en els següents casos:
o La persona està en una situació aguda.
o La persona està en procés de: rehabilitació, hospitalització, brot de la malaltia o pendent d’aplicació de teràpies
noves.

Grau de dependència reconegut (BVD):
0 a 24 punts – sense grau reconegut
25 a 49 punts – Grau I
26 a 74 punts – Grau II
75 a 100 punts – Grau III

Per aprofundir en l’aplicació del Barem de Valoració de la Dependència (BVD) us recomanem la lectura de l’annex al Reial Decret 174/2011 de 11 de febrer.

Us facilitem l’ENLLAÇ a la documentació presentada durant la sessió formativa.