14/03/2019 – Carta de comiat de Miguel Durán

Barcelona a 6 de març de 2019.

Estimats companys de sector:

Com ja sabeu he estat a la presidència D’ACAD des de que Lluís Bou la va deixar l’any 2013 i fins que Joan Gràcia la va assumir, el maig de 2017. He de dir que vaig deixar la presidència d’ACAD per assumir la presidència de la FED per a impulsar el nostre sector a nivell nacional i dinamitzar, en mesura del possible, les relacions institucionals entre ACAD i FED.

El dia 28 de desembre de l’any passat, vaig culminar la venda de la plataforma de serveis que vàrem construir la família Duran, residència Benviure, i que explotàvem des de l’any 2006, caracteritzada per un altíssim nivell d’atenció mèdica als usuaris i, en especial, a aquells amb un alt grau de dependència. Doncs bé, aquesta venda va cristal·litzar en una operació totalment beneficiosa per les dues parts, en la qual el comprador, MGS Seguros, va adquirir una residència de referència a Catalunya, per la part arquitectònica, per la part de gestió i atenció i en quant a marca consolidada dins del nostre sector.

Aquest fet ha constituït un canvi per a nosaltres ja que, com no podia ser d’una altre manera, passem de ser propietaris i operadors d’una residència d’atenció a la gent gran de referència a Catalunya, a proveïdors de serveis jurídics per al sector de la tercera edat. És a dir, no marxem del sector d’atenció a la dependència, sinó que apostem d’una manera molt forta per a ajudar-te ens els temes fonamentals, i de base, que t’afecten en el dia a dia en el teu Centre. Per aquesta raó, he volgut esser molt honest i anunciar, mitjançant aquesta carta, que deixo l’actual vicepresidència d’ACAD i la presidència de la FED per a centrar els meus esforços en l’aposta professional de prestació de serveis jurídics i d’assessorament operacional en el sector sanitari i social.

Des d’aquest moment, poso a la teva disposició, i a la disposició del teu centre d’atenció a la dependència, el nostre bufet d’advocats. Un bufet amb més de 20 anys de recorregut i més de 100 professionals, fundat conjuntament pel meu nebot i soci, Miguel Àngel Duran, i per mi.  Des de gener de 2019, amb la incorporació professional del meu fill Héctor a la besant de gestió i assessorament, podem oferir-te un servei global, complet i únic amb el segell diferencial absolut de “testat en combat”. La diferència del servei que oferim és, a més de la nostra experiència jurídica i econòmica, que hem estat empresaris del sector i coneixem perfectament els problemes als quals t’enfrontes com a titulars i gestor d’un centre residencials i/o de serveis d’atenció a la gent gran, així com les solucions que requereixen.

Quedem a la vostra disposició.
Miguel Durán Campos.