13/09/2019 – Presentació del Document de Bases del Pla Estratègic de Serveis Socials 2020 – 2024

Avui hem assistit a la presentació del Document de Bases del Pla Estratègic de Serveis Socials 2020-2024, amb la intervenció de l’honorable conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, el sr. Chakir El Homrani, el secretari d’Afers Socials, el sr. Francesc Iglesies i la directora general de Serveis Socials, la sra. Meritxell Benedí.

Com bé diu el títol del document, el que es presentaven són les bases que regularan la redacció del pla estratègic, ordenades en 13 eixos. Us en detallem els principis bàsics que en regiran la seva redacció:

• Participació de tot aquell que formi part del sistema: Beneficiaris i familiars, professionals, entitats i ens socials.
  • El futur dels serveis s’ha de basar en l’ACP.
  • Inclourà una transformació digital per tal de reduir la burocratització a través de l’eina en desenvolupament eSocial.
  • Ha de gestionar la diversitat actual i creixent.
  • Farà èmfasi en la prevenció.
  • Abordarà la perspectiva de gènere

El procés de participació s’inicia de forma immediata a través, principalment, de dues vies:

El termini de participació és, però, breu, ja que acaba el 15 de novembre, per tal de presentar-ne les conclusions el 30 de novembre per tal de ser aprovat per acord de govern entre gener i febrer de 2020.