11/04/2019 – Presentació informe Integració de l’atenció social i sanitària

Ahir dimecres 10 d’abril va tenir lloc al Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) la presentació de l’informe Integració de l’atenció Social i Sanitària. Aquest informe analitza els beneficis que aportaria en diferents àmbits aquesta integració, les dificultats que implica, exposa diferents casos d’èxit, … i acaba presentant 57 recomanacions per tal de dur-la a terme.

Per part del govern van intervenir el sr. Francesc Iglésies, secretari general d’Afers Socials i Famílies i el sr. Marc Ramentol, director de la Direcció General de Professionals de la Salut. Del seu missatge cal destacar que aquesta integració es durà a terme i no té aturador, ja que és una necessitat de país i de la societat i és una tendència que també es dona a diferents països europeus. Que aquesta integració serà la transformació més important de l’estat del benestar. D’altra banda, però, i malgrat que hi ha progressos en diferents proves pilot, són plenament conscients de les enormes dificultats econòmiques, legislatives, organitzatives… que comporta i està plantejat doncs d’un projecte a llarg o a molt llarg termini.

Us facilitem al peu d’aquest comunicat l’enllaç a l’estudi íntegre.

Informe CTESC Integració de l’atenció social i sanitària