10/02/2020 – La FED presideix l’ECHO (European Confederation of Care Home Organisations)

A la reunió del passat dia 6 de febrer la junta directiva d’ECHO va ser nomenat com a president de l’organització el sr. J. Alberto Echevarría (alctual president de la FED), vicepresident l’alemany Bernd Meurer, secretari general l’italià Alberto de Santis i tresorer Averardo Orta.

ECHO és l’organització patronal europea que agrupa les organitzacions patronals més representatives de cada un dels països de la Unió Europea. Compta entre els seus fins al de representar i defensar els interessos comuns de les diferents empreses que treballen en el sector de l’atenció a les persones dependents, tot intercanviant els diferents punts de vista i visions de desenvolupaments que a cada país s’estan duent a terme.

J. Alberto Echevarría va manifestar «la gran responsabilitat que suposa acceptar la presidència comprometent-se a presentar en els pròxims mesos un pla de treball en el qual s’estableixin les prioritats i les accions a dur a terme en defensa dels interessos comuns de tots els membres d’ECHO «.

Al mateix temps va assenyalar que «cal fer arribar al Parlament i a les institucions europees una veu potent i comuna de totes aquelles empreses i organitzacions que treballen pel desenvolupament de la Llei de la Dependència i per la cura i atenció de les persones grans». J. Alberto Echevarría és llicenciat en Dret i porta vinculat al sector de la dependència des de l’any 2000. En 2006 va ser nomenat president de la Federació Empresarial de la Dependència (FED), una de les principals patronals del sector i actualment ocupa el càrrec de secretari general. Ha estat el principal negociador, per part de banc patronal, del V al VII conveni col·lectiu de sector, ocupant actualment el càrrec de president de la mesa de negociació de l’VIIII conveni.