08/05/2019 – Biblioteca casos d’ètica aplicada als serveis socials

L’Observatori d’Ètica Aplicada a l’Acció Social de la Fundació Campus Arnau d’Escala ha posat en marxa la biblioteca de casos d’ètica aplicada als serveis socials. Aquesta iniciativa pretén esdevenir un referent de consulta per a professionals d’espais o comitès d’ètica en el treball i deliberació de situacions amb problemàtiques ètiques.

La biblioteca és un recull dels casos tractats en els diferents Espais de Reflexió Ètica dels Serveis Socials (ERESS) de Catalunya i compta amb el reconeixement del Comitè d’Ètica dels Serveis Socials de Catalunya que impulsa el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. També pretén compartir coneixement i afavorir la col·laboració entre els ERESS i el CESSC.

D’aquesta forma, es poden conèixer les problemàtiques ètiques amb què s’han trobat els professionals que treballen en residències per a gent gran, serveis d’infància i serveis socials bàsics d’arreu de Catalunya. Els àmbits que inicialment apareixen en aquest repositori de casos són: famílies, infants, joves, gent gran i persones amb trastorns mentals.

En aquest sentit, des de DIXIT Centre de Documentació de Serveis Socials animen a que els professionals de l’àmbit d’afers socials hi participem compartint els casos en què hem treballat emplenant un qüestionari en línia. D’aquesta forma, podem donar a conèixer les problemàtiques ètiques amb què ens hem trobat els qui treballem a residències per a gent gran, serveis d’infància i serveis socials bàsics d’arreu de Catalunya.

Enllaç al web de la biblioteca de casos d’ètica