05/03/2019 – Resum jornada bon tracte a les persones grans

El passat 19 de febrer va tenir lloc la jornada sobre bon tracte a les persones grans.

En aquesta jornada el Consell Comarcal del Baix Llobregat ens va presentar el SEAP: Servei Especialitzat en l’atenció a les persones grans i persones en situació de fragilitat, un projecte pilot a nivell de Catalunya per fer front a situacions de maltractament, ja sigui aquest físic, psicològic, abús sexual, econòmic o negligència.

El SEAP està format per un equip multidisciplinar: metge, treball social i juristes, que permeten abordar la problemàtica des de tots els seus besants.

Aquest servei pretén acompanyar la víctima en tot el procés: tan jurídicament com buscant els recursos socials més adients.

Ens recorden des del SEAP que davant una situació de maltractament és la nostra obligació assistir-la i denunciar-la.

Per últim fer-vos saber que es tracta d’una prova pilot i que el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies n’està fent un seguiment per a una possible implantació a tot Catalunya.